hati yang merintih…

February, 17, 2008 at UTC4002UTC p20081929UTC17: | Posted in galeriku | Leave a comment
Tags:
RINTIHAN

Biar Berlinangan Air Mata
Ku Takkan Hentikannya
Biarkan Ia Menyembuh Luka
Hilanglah Rasa Duka

Tidak Ku Termampu Merentasi Liku-Liku
Oh Sungguh Ku Tak Mampu Menghadapi semua Itu
Oh Sungguh Ku Tak Upaya

Jangan Dibiarkan Jerih Perih Kehidupan
Bisa Meleraikan Iman…
Kan Hancur Semuanya
Walaupun Menitis Air Mata Darah
Tak Bisa Merubah Segalanya
Melainkan Taubat Nasuha
Moga Kan Diterima…

Chorus:
Namun Ku Percaya
Masih Ada Kesudahannya
Kerana Allah Itu
Maha Kaya Maha Mendengar
Rintihan Hamba-HambaNya
Kerana Sesiapa Bertaqwa KepadaNya
Pasti Akan Ada
Jalan Keluarnya
Rezeki Yang Tidak Disangka-Sangka
Cukup Allah Baginya Berkuasa Segala-Galanya
Terima Seadanya


(HIJJAZ COPYRIGHT)

Advertisements

February, 14, 2008 at UTC1802UTC p20085629UTC14: | Posted in others | Leave a comment

zwani.com myspace graphic comments
Myspace Welcome Comments

February, 12, 2008 at UTC5902UTC p20084029UTC12: | Posted in galeriku | Leave a comment
Tags:
Sabar
Munsyid : Alarm Me
Jangan jadi orang tidak sabar
Terus bersabar tetapkan bersabar
Sabar itu sebahgian iman
Jadikan ia satu amalanAwan tidak sentiasa mendung
Langit yang cerah pasti akan datang
Ombak tidak sentiasa menggulung
Menghempas bahtera di laut
Kadangkala tenang
Mendamaikan hati yg rawan

Begitulah satu gambaran
Orang yang diduga dalam kehidupan
Pastinya kan tiba kemudahan
Ganjaran iman di sisi tuhan

Awan tidak sentiasa mendung
Langit yang cerah pasti akan datang
Ombak tidak sentiasa menggulung
Menghempas bahtera di laut
Kadangkala tenang
Mendamaikan hati yg rawan

Kata pujangga orang yg bersabar umpama sang pahlawan
Gagah berani ia digeruni berkorban rela mati

Jangan jadi orang tidak sabar
Terus bersabar tetapkan bersabar
Sabar itu sebahgian iman
Jadikan ia satu amalan

Buah keSABARan…

February, 12, 2008 at UTC3302UTC p20080529UTC12: | Posted in myDiary... | Leave a comment
Tags:

salam…sahabat2 seperjuangn…

dah lama sgt tak coretkan apa2 kt sini…kalau masuk pun just bkk n tgk pe yg ptt..aku nk smbung cerita S.A.B.A.R…

sbnrnya bukan nk cerita kt semua yg aku ni sabar…bukan itu maksudnya. just share ngn shbt2 ttg pengalaman hidup wp xbyk. oke la, lam cerita aku yg dulu…tajuk tesis aku dh diterima tanpa seminar kali kedua, n yg tnggal cuma tggu nk ditetapkan pensyarah pembmbing jer..n 22 jan tu ari selasa, wp Kajur dh trima tp kena buat surat n mnta t.t penguji seminar yg uji aku dulu..Ya Allah..wktu tu sedih jg sbb tak diberitahu oleh sekjur kena siapkan benda tu awal2…tp xpe…sabar2….aku balik tghari tu, terus buat. sbnrnyer sehelai je…tp yg penat kena ulang alik dr umah sewa (kosan) ke kampus..panas2 yg terlampau lg waktu tu..tp xpe.terus usaha kalu nk siap ari ni..then aku balik, makan, kuar lg tuk print n cr pensyarah2 yg berkenaan tuk mnt t.t…sblmnya aku dh sms ke pensyarah2 tu nk mnt t.t..sms 1 sampai…oke…leh jmpa pak Ahmad Yani ptg tu jg..alhamdulillah sbb bapak tu selalu ada petang2..dh dpt satu, aku balik sbb bapak yg lain mmg xde ptg2.lagipun sms belum dibalas.ari tu aku balik n berserah saje mg2 Allah permudahkan.mlm tu dpt sms ke-2 dr Pak Bisyri..Ya Allah aku syukur ssb bapak ni mmg susah nk bls sms n nk jmpa.esoknya aku jnji ngn dia nk jmpa jam 10..smbil2 tggu dia, aku ke lantai 2 fakultas n try tgk Bapak yg sorang lg (Dekan Fakultas – Bpk H.Muhamad Amin Suma)..xde.katanya jam 3 nnt Bpak dtg…oke..aku pujuk hati, sabar.ni caranya Allah nk bg aku tmbh sabar…aku pulang dulu. akhirnya sblm jam 3 aku dh smpai di fakultas, elok2 tu Bapak Dekan pun dtg..alhmdulillah aku smpai duluan dr Bapak.pendek cerita, dpt la t.t dia..

besoknya, aku ke fakultas lagi.untuk urusan seterusnya. jmpa setiausaha jurusan (sekjur) utk mnta tetapkan dosen pmbimbing.aku kira hari ni akn slesai urusanku. tp tidak. harus jumpa ngn ketua jurusan (kajur) dulu utk tntukan pmbimbing..yaAllah..aku harus kuat.hari ni sabtu. jadi senin baru kuliah bukak lg..aku pulang. senin menanti dgn penuh harapan…

– to be continue –

doa2 Cinta

February, 2, 2008 at UTC0302UTC p20082329UTC02: | Posted in galeriku | Leave a comment
Tags:
Doa Mencintai Allah:
Ya ALLAH kurniakanlah rasa cintaku pdMu… dan cinta pd insan yg mencintaiMU.. dan beramal dgn amalan yg membawa pd cintaMU..aminn ya Rabb…
Doa Srikandi Solehah:
(Moga2 diriku kelak akan digolongkan Allah dlm golongan ini…amiinn)

Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu diArash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati olehMu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya

Tetapi Ya Allah
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlan aku jalan yg terbaik untuk aku harungi segala dugaanMu
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan
Kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku memperbetulkan keadaanya
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena

Ya Allah
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu
Sekiranya aku engkar dan derhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu

Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa RahmatMu

Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha

Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yg kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu

Ya Allah Ya Tuhanku…
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang solehah
Isteri yang sentiasa dihati

Amin, amin Ya Rabbal Allamin..

JADIKANLAH DAKU SRIKANDI
PENYEJUK DI MATA..
PENAWAR DI HATI..
DI DUNIA DAKULAH PENYERI
DI SYURGA MENANTI DAKU BIDADARI……

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.