Buah keSABARan…

February, 12, 2008 at UTC3302UTC p20080529UTC12: | Posted in myDiary... | Leave a comment
Tags:

salam…sahabat2 seperjuangn…

dah lama sgt tak coretkan apa2 kt sini…kalau masuk pun just bkk n tgk pe yg ptt..aku nk smbung cerita S.A.B.A.R…

sbnrnya bukan nk cerita kt semua yg aku ni sabar…bukan itu maksudnya. just share ngn shbt2 ttg pengalaman hidup wp xbyk. oke la, lam cerita aku yg dulu…tajuk tesis aku dh diterima tanpa seminar kali kedua, n yg tnggal cuma tggu nk ditetapkan pensyarah pembmbing jer..n 22 jan tu ari selasa, wp Kajur dh trima tp kena buat surat n mnta t.t penguji seminar yg uji aku dulu..Ya Allah..wktu tu sedih jg sbb tak diberitahu oleh sekjur kena siapkan benda tu awal2…tp xpe…sabar2….aku balik tghari tu, terus buat. sbnrnyer sehelai je…tp yg penat kena ulang alik dr umah sewa (kosan) ke kampus..panas2 yg terlampau lg waktu tu..tp xpe.terus usaha kalu nk siap ari ni..then aku balik, makan, kuar lg tuk print n cr pensyarah2 yg berkenaan tuk mnt t.t…sblmnya aku dh sms ke pensyarah2 tu nk mnt t.t..sms 1 sampai…oke…leh jmpa pak Ahmad Yani ptg tu jg..alhamdulillah sbb bapak tu selalu ada petang2..dh dpt satu, aku balik sbb bapak yg lain mmg xde ptg2.lagipun sms belum dibalas.ari tu aku balik n berserah saje mg2 Allah permudahkan.mlm tu dpt sms ke-2 dr Pak Bisyri..Ya Allah aku syukur ssb bapak ni mmg susah nk bls sms n nk jmpa.esoknya aku jnji ngn dia nk jmpa jam 10..smbil2 tggu dia, aku ke lantai 2 fakultas n try tgk Bapak yg sorang lg (Dekan Fakultas – Bpk H.Muhamad Amin Suma)..xde.katanya jam 3 nnt Bpak dtg…oke..aku pujuk hati, sabar.ni caranya Allah nk bg aku tmbh sabar…aku pulang dulu. akhirnya sblm jam 3 aku dh smpai di fakultas, elok2 tu Bapak Dekan pun dtg..alhmdulillah aku smpai duluan dr Bapak.pendek cerita, dpt la t.t dia..

besoknya, aku ke fakultas lagi.untuk urusan seterusnya. jmpa setiausaha jurusan (sekjur) utk mnta tetapkan dosen pmbimbing.aku kira hari ni akn slesai urusanku. tp tidak. harus jumpa ngn ketua jurusan (kajur) dulu utk tntukan pmbimbing..yaAllah..aku harus kuat.hari ni sabtu. jadi senin baru kuliah bukak lg..aku pulang. senin menanti dgn penuh harapan…

– to be continue –

Leave a Comment »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

%d bloggers like this: